Welcome To My World.. Let's Begin…

OFFICIAL BLOG OF JAYBURN PAR-KISUM.

#JAYBURNQUOTE NUMBER 2 

We all need money…

Don’t let money be the

“Only” reason for your survival.


if you wanna share this pic then here you go … thanks for the support.. whoever you are.




#JAYBURNQUOTE NUMBER 1

You knew me and love me because of my attitude.. I’ll be damn if I gotta change because of emotions…

 if you wanna share this pic then here you go … thanks for the support.. whoever you are.

13240059_1034216799988167_3441891709893445608_n

WHAT’S MY NAME! (DOWNLOAD NOW)

13173732_1028256110584236_5143577691598332806_n

HEY FOLKS! BURN IS BACK AGAIN AND MY OFFICIAL SINGLE “WHAT’S MY NAME” IS OUT NOW. PRODUCED BY YONDO AND RECORDED AT SOUNDBOARD GRAVEYERD. THE FIRST SINGLE TO BURN SEASON 3. DROPPING IN 2017 SO FAR UNLESS THINGS CHANGE. CHECK IT OUT RIGHT NOW.

 

SOUNDCLOUD

 

AUDIOMACK

 

YOUTUBE

 

 

 

WHAT’S MY NAME PREVIEW (SONG COVER + DETAILS)

13173732_1028256110584236_5143577691598332806_n

GOOD MORNING LADIES AND GENTS! AS YOU MAY KNOW (OR NOT KNOW OR CARE) I STARTED TO FOCUS ON MY BURN SEASON 3 MIXTAPE! THIS TAPE GONNA BE AS MUCH BETTER THAN WHAT I DID WITH BURN SEASON 2. FOR THE PEOPLE WAITING FOR THE BURNUMINATI EP, CHILL! THAT EP IS STILL DROPPING THIS YEAR!

 I’M FLEXING A LITTLE TOO MUCH OUT HERE.. LEMME GIVE YOU THE FULL DETAILS ON THIS SINGLE! 

DONE WRITING TO THIS BEAT BY YONDO LAST WINTER. NOW I’M LATE AS FUCK WHEN IT COMES DOWN TO RECORDING ANYTHING I WRITE. THAT’S A BAD HABIT BUT I FELT LIKE I NEEDED TO TWEAK IT AROUND A LITTLE MORE BUT I DIDN’T. MANY TRACKS I’VE DONE NEEDED TO BE TWEAK AROUND BUT THIS WASN’T THE CASE. I NAME THIS TRACK “WHAT’S MY NAME” BECAUSE I’M AT A POINT IN MY RAP CAREER WHERE I FEEL LIKE MANY PEOPLE BEEN HEARD ABOUT ME BUT STILL CHOOSE TO THINK I’M A JOKE OR I’M NOT SERIOUS ENOUGH TO MAKE IT OUT HERE OR I’M NOT FOCUS TO THE ART OF THIS. PLUS THERE’S BEEN A LOT OF ISSUES IN THE PROCESS OF MAKING THIS THAT’S GOTTEN ME PISS OFF. NEEDED TO RELEASE MY ANGER ONCE MORE. BY FAR MY BEST JOINT I’VE EVER RECORDED. I HOPE YOU ALL AGREE WITH ME.

CREDITS :

SONG COVER DESIGN – BURNUMINATI 

MIXED, RECORDED AT – SOUNDBOARD GRAVEYARD

WHAT’S MY NAME WILL BE RELEASE WORLDWIDE ON MANY NETWORKING SITE. TUNE IN AND PRESS PLAY FOLKS. YOUR GONNA LOVE THIS ONE! BURN!

FOLLOW ME FOR MORE

TWITTER @ PARKISUM

INSTAGRAM @ PARKISUM

SOUNDCLOUD @ PARKISUM

REVERBNATION @ JAYBURN

FACEBOOK @ PARKISUM

 

RELEASE DATE – FRIDAY MAY 13TH 2016.

 

PUSSY (LINKS IN DESCRIPTION)

 

HAD A ROUGH TIME THE PAST FEW YEARS. I WISH I CAN TELL YOU EVERYTHING BUT I WON’T. JUST KNOW EVERYTHING AND EVERYONE THAT TRY TO VIOLATE ME, THIS GOES OUT TO YOU.. Y’ALL WASN’T SHIT BEFORE AND YOU AIN’T SHIT NOW. A WARNING TO ALL THAT TRY TO TRAP ME.  BURN WILL PREVAIL. 

 

 

ALL THESE NIGGAS PUSSY!

ALL THESE BITCHES PUSSY!

EVERYONE IS PUSSY!

I SWEAR EVERYBODY PUSSY

I NEVER GET AMAZE WHAT THESE NIGGAS DO

THEY CLAIM TO HAVE YOUR BACK UNTIL THEY DISSING YOU

THEY TRY TO FUCK THE SAME BITCH YOU BEEN SCREW

MOTHERFUCKIN COPYCATS BE ACTING BRAND NEW

BUT THIS SHIT IS NUTTIN NEW THO

ALL I SEE IS PURE FAKE

NIGGAS TALK THAT REAL TALK

IN REAL LIFE Y’ALL REAL FAKE 

BITCHES BE LIKE

I’MA HAVE YOUR BACK

NO DEBATE

TIL THEY STAB YOU IN YOUR BACK

THEY HOPE YOU’RE LYING IN THE WAKE

I SEE ALOT OF FUCKN PHONY

EVERY-TIME IN ON THIS BLOCK

NIGGAS THINK THEY GOT THE PIECE 

BUT THEY NEVER BUST A SHOT

GO AHEAD AND DO SOMETHING

I AIN’T SCARED MY NIGGAS, POP!

CALLED THESE LITTLE FUCK BOYS

Y’ALL AIN’T MAKING SHIT HOT

NIGGA STOP!

LISTEN TO THE REST OF #PUSSY RIGHT NOW USING THESE WEBSITE.
AVAILABLE TO STREAM OR DOWNLOAD WITH NOW ISSUES.  THERE ISN’T NO EXCUSES  4de5ff20481e320e545175db2255bd77
ON WHY YOU WOULDN’T WANNA LISTEN BUT IDGAF! 
FOLLOW ME ON ALL HANDLE
TWITTER @PARKISUM
INSTAGRAM @PARKISUM
SKYPE @PARKISUM
PERISCOPE @PARKISUM

MY OPINION ON THE ACADEMY AWARDS

PERSONALLY WHO GIVES A FUCK? WHY SHOULD I CARE AND WHY SHOULD ANYONE ELSE CARE? THE ACADEMY AWARDS BEEN RACIST ALMOST AS LONG AS THE COPS KILLING BLACK MEN. 

 

IF WHITE FOLKS DON’T COMPLAIN ABOUT THE BET THAN WHY SHOULD BLACK FOLKS COMPLAIN ABOUT THE ACADEMY AWARDS! WE ALREADY KNOW THE DEAL WITH THE COMMITTEE.. NOTHING BUT MIDDLE AGES TO OLD WHITE FOLKS WHO DON’T CARE TWO FUCKS ABOUT SOME BOYCOTT. IF CHRIS ROCK WANNA SHAKE HIS ASS ON THAT SHIT THEN FUCK IT THAT’S ON HIM. I’M NOT GONNA DISOWNED HIM FROM THE BLACK COMMUNITY. HE DONE MORE THAN ENOUGH IN ENTERTAINMENT AND HE’S AN ENTERTAINER. 

THIS WHOLE SHIT ABOUT BOYCOTTING THE AWARDS WHEN WE SHOULD BE BOYCOTTING IN FRONT OF CITY HALL ALL ACROSS AMERICA UNTIL THE REMOVE THE GUNS FROM YOUTH. PROTEST FOR WATER TO GET TO FLINT, MICHIGAN. THE LIST GOES ON AND ON AND YET WE STRESSING OVER SOME AWARD. THIS IS PURE EMBARRASSING EVEN TO MY KNOWLEDGE… THIS SHIT AIN’T WORTH STRESSING NOMORE. I JUST WISH PEOPLE WOULD STOP WITH THIS FUCKERY AND FOCUS ON THE BIGGER ISSUES INSTEAD OF FOCUSING ON WHAT THESES ENTERTAINERS ARE DOING. 

FOLLOW ME AS ALWAYS

TWITTER@PARKISUM 

INSTAGRAM @ PARKISUM
🔥


BURN POETRY : CHILD SUPPORT


CAM00712-picsay

 GARNISHMENT!  GARNISHMENT! GARNISHMENT!! 

THAT’S ALL I SEE ON A YOUNG MAN CHECK 

CHILD SUPPORT GOT ANOTHER YOUNG MAN 

ROBBING ANOTHER YOUNG MAN CHECK 

AFTER KIDS, MONEY IS WHAT KEEPS A MAN HAPPY

IN A WORLD WHERE MOST PEOPLE LIVES IN POVERTY 

LIVING BELOW THE MIDDLE CLASS, 

WHILE YOU EVERY DAY BUST YOUR ASS

AND BUST YOUR ASS

AND AGAIN, BUST YOUR ASS 

TO JUST MAKE OVER 400 – 600 A WEEK OR EVERY 2 WEEKS

WHILE YOUR BODY FEELS WEAK

SKIP EATING JUST TO FALL TO SLEEP 

WAKE UP ALL OVER AGAIN 

JUST TO BUST YOU ASS SOME MORE

KNOWING WHY YOU DO THIS. 

CAM00713-picsay

THEN ALL OF A SUDDEN, COMES THE MAIL 

A MAIL LETTER STRAIGHT FROM HELL 

WITH A HIGH CHANCE YOUR ONE DAY MIGHT NEED TO POST BAIL. 

YOU SEE THE NAME OF THE PLAINTIFF AND THE DEFENDANT 

AS WELL AS NOTHING BUT SHEETS AFTER SHEETS

OF CRAP ONLY THE SYSTEM WOULD KNOW

DEPENDING IF YOU PAY ATTENTION 

OR COMPLAIN THAT YOUR NAME IS MENTION 

EITHER WAY IT GOES 

YOUR NAME BEEN MENTION 

BUT WHAT I DON’T FULLY GET IS

THAT WHILE THIS YOUNG  MAN 

UNLIKE OTHER MEN 

HAVE DID RIGHT BY HIS SEED 

NEVER GOT INVOLVED IN HITTING THE MOTHER

NOR EVEN SMOKING A BAG OF WEED

YET THE GOVERNMENT SAID BY LAW

SOMEONE MUST PAY FOR THE CHILD 

OR THE CHILD WON’T RECEIVE ANY BENEFITS 

I WAS ALWAYS TOLD THAT DEADBEATS DON’T DESERVE SHIT

BUT THE EYE OF THE GOVERNMENT 

YOUR A DEADBEAT THAT DON’T DESERVE SHIT 

CAM00714-picsay

ONLY TO PAY UP FOR EXTRA SHIT 

THAT MONEY YOU SAVE FOR IMPORTANT SHIT 

HAVE BEEN REDUCED IN HALF IF NOT ALL

THAT’S THAT BULLSHIT 

BUT TO MAKE IT WORST

THEY CAN SUSPEND YOUR LICENCE 

MEANING YOU CAN’T DRIVE TO JOB 

MEANING YOUR ASS IS SCREW FROM FINDING BETTER JOBS 

MEANING YOU BETTER GET TWO OR THREE JOBS. 

THE SYSTEM RAPE US YOUNG MEN

MENTALLY DESTORYS A YOUNG MEN

MORE AT CHANCE HE’LL BE A LOCK UP YOUNG MAN

FOR BEING LATE ON SHIT. 

THE JUDGE DON’T CARE

THE SYSTEM DON’T CARE 

AND IF YOUR ON BAD TERMS WITH THE MOTHER..

OOPS, I MEAN BABY MAMA

THEN SHE WON’T FUCKIN CARE ! 

WHY SHOULD THIS YOUNG MEN 

WHO BEFORE ALL THE BULLSHIT 

PAY MORE WHEN HE WAS PAYING ALREADY?  

WHY SHOULD THIS YOUNG MEN 

GET ROB FROM A CHECK THAT WON’T GO TO HIS SEED. 

MOST LIKELY IT’S GOING TO AN AGENCY FULL OF 

BLOODSUCKERS JUST TO MAKE UP THERE SALARY.

WHY MUST THIS YOUNG MEN AND EVERY YOUNG MEN

REGARDLESS OF RACE OR RELIGION MUST SUFFER 

THE BULLSHIT CHILD SUPPORT COMES WITH 

WHEN THEY’RE ALREADY SUPPORTING THE CHILD AND /OR CHILDREN 

AND MOST OF THE TIME THE MOTHER AS WELL 

WHY ISN’T THE GOVERNMENT ASKING WHY? 

CAM00715-picsay

JAYBURN PAR-KISUM 

OFFICIAL COVER AND OFFICIAL DATE FOR BURNUMINATI

BURNUMINATI EP OFFICIAL COVER

BURNUMINATI EP OFFICIAL COVER

BEEN PUSH BACK SINCE LAST YEAR. ALREADY THREE SINGLES IN (MAYBE ONE MORE SINGLE) I BELIEVE IT’S TIME TO QUIT THE FUCKERY. Read the rest of this entry »

LIVE AT THE JUZZ ROC THE MIC 5 BORO TOUR AT THE NYC ARTS CYPHER ON STATEN ISLAND

WAS BLESS ENOUGH TO HEADLINE THE FIRST 5 BORO TOUR FROM JUZZ ROC THE MIC ON STATEN ISLAND. MUC RESPECT TO JUZZ BORN ENT. SHOUTOUT TO MY STATEN FAMS CEE, VENTRICEIV AND THE LABEL AMERICAN WASTE CAMP RECORDS. CHECK OUT MY SET RIGHT NOW! 

5 BORO TOUR FLYER

LIVE AT THE 3RD ANNUAL JRTM AWARDS NOMINATION PARTY

  
IM ON! IM ON! BACK AT JUZZ ROC THE MIC AWARDS I GO! 
 WHAT GOOD FOLKS. A FEW WEEKS AGO I WAS NOMINATED BY THE JUZZ ROC THE MIC AWARDS FOR BEST MIXTAPE “BURN SEASON 2 : LYRICAL OUTBREAK” AND FOR SONG OF THE YEAR “IM ON” THUS ANOTHER GREAT YEAR MUSICALLY FOR ME AND MY LABEL RESPECT THE LADDER AS THE OTHER ARTISTS ON THERE (VENTRICEIV AND TONE LO AND DEFENDERS OF THE REALM) WERE NOMINATED AS WELL. 

   
I JUST WANNA THANK KEMOSTRY, LISSA, NIKA, K.SWATS, TAYLOR AND THE WHOLE JUZZ BORN STAFF. THEY BEEN ALLOWING ME TO GROW AS AN ARTIST SINCE LAST YEARS AWARD SHOW. EVER SINCE THEN, I BEEN ON A ROLL. MY CONFIDENCE IS AT A ALL TIME HIGH SINCE I DROP BURN SEASON 2. 

THANKS TO EVERYONE WHO VOTED FOR ME AS WELL. NOTHING BUT LOVE. 

IF YOU DO WANNA COME THRU AND SEE ME, THE LOX LOUNGE ON 15 PUTNAM AVENUE IN BROOKLYN,NY IS WHERE I WILL BE AT THIS FRIDAY NOVEMBER 6TH AT THE JRTM NOMINATION SHOW. STARTS AT 7PM. 

BUURRRNNNN! 🔥

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 3,230 other followers